RSS

Welcome My Blog for you share information

Zaman Sekolah Di Ingatan


Sekolahku

Dah bertahun lama aku meninggalkan
Laman sekolah yang penuh kenangan
Memori indah mengusik di jiwa
Suka dan duka dalam memburu cita
Masih terbayang kenakalan teman
Usik mengusik bersenda gurauan
Kini setelah kita berjauhan
Semuanya itu menjadi kerinduan
Tetap segar dalam ingatan
Kali pertama berkenalan
Senyuman mesra menyimpulkan
Tali persahabatan
Hingga kini masih ku simpan
Kata semangat buat bekalan
Pesanan guru menyalakan
Obor penyuluh kejayaan
Dan di sinilah tempat ku berlari
Jatuh tersungkur bangun kembali
Biar diranjau onak yang berduri
Segalanya tak ku peduli
Terkadang cinta jadi permainan
Namun di situ ku temu iktibar
Makin ku sedar erti kehidupan
Tak semudah yang difikirkan
Hingga kini masih ku simpan
Kata semangat buat bekalan
Pesanan guru menyalakan
Obor penyuluh kejayaan
Dan di sinilah tempat ku berlari
Jatuh tersungkur bangun kembali
Biar diranjau onak yang berduri
Segalanya tak ku peduli
Terkadang cinta jadi permainan
Namun di situ ku temu iktibar
Makin ku sedar erti kehidupan
Tak semudah yang difikirkan
Oh sekolaku, kau amat ku rindu
Tempat bermula ku menimba ilmu
Jasamu guru mendidik daku
Namamu harum di dalam ingatanku
- petikan lirik dari lagu Sekolah ku dr UNIC

Bila mendengar lagu sekolah ku..kenangan zaman persekolahan bermain di ingatan.Dah 5thn masa berlalu,semua dah berubah.Sorang ke barat,ke timur,ke selatan dan ada gak yg stay kt timur nie hehehe
Baru2 nie ak p jumpe kekwn kt tempat biasa kami kumpul...sudah tentu kitorg akn p kumpul kt tempat ‘ATOK’..a.k.a KFC lah...dpt jumpe atok,sambil2 makan ayam.

Gambar Hiasan 5 Bestari

Dlu dalam Cls smua 30 org..tapi yg kekal kini huhuhu..sedey lak,nk cite...
Shabatku wanie,ct,uda,ira n ayu serta si kembar....lina n lija je..masih bersama.Yg lain asal je nk buat perjumpaan ad je alasan...ermm korang taw x,ak sgt merindui kalian semua.Teringin nk balik ke umur 17 hehhe..muda kan...

Mie,Uda,Wanie,Ayu,Ct & Lija

Mie,Lija,Uda & Lina

Mie,Uda & Lija

Ayu, Ct & Lija

Uda & Lija

Lina & Wanie

Ct & Lija

Mie & Ayu

Rindu kamo semua....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

For someone...

Allah telah menakdirkan setiap saat dan inci dalam kehidupan kita.Setiap takdir itu merupakan satu ketetapan Allah buat kita, serta merupakan sesuatu yang terbaik untuk kita.Dan setiap manusia yang kita temui itu, tentu memberikan makna sesuatu pada kita.Sebenarnya mereka yang 'salah' itu sendiri banyak mengajar kita 'akan kekurangan diri kita sendiri.'Setiap jodoh dan pertemuan tentunya telah ditetapkan oleh Allah,Untuk apa kita bertemu dengan orang yang salah?? Kita harus sedar semua yang kita temui adalah stesen-stesen perhentian untuk mengutip hikmah, buat bekalan di dalam perjalanan.Masa akan mengambil alih, memberi peluang.Allah itu pasti menetapkan sesuatu yang terbaik buat kita, jika kita benar-benar yakin akan Dia.

For someone

Something happened for the first time deep inside

it was a rush, what a rush? Cause the possibility

that you would ever feel the same way about me

it’s just too much, just too much

Why do I keep running from the truth?

All I ever think about is you

You got me hypnotized, so mesmerized

And I've just got to know

Do you ever think when you're all alone

All that we can be, where this thing can go?

Am I crazy or falling in love?

Is it real or just another crush?

Do you catch a breath when I look at you?

Are you holding back like the way I do?

Because I'm trying and trying to walk away

But I know this crush am not going' away

Has it ever crossed your mind

When we're hanging, spending time girl, are we just friends?

Is there more, is there more?

See it is a chance we have to take

Because I believe that,

we can make this into something that will last

forever

mYsBf

I can not forget u mYsBf

Your eyebrow watching every move I make

In addition, that feeling of doubt, it erase

I will never feel alone again with you by my side

You are the one, and in you, I confide

Moreover, we have gone through good and bad times

Nevertheless, your unconditional love was always on my mind

You have been there from the start for me

In addition, your loves always been true as can be

I give my heart to you

I give my heart, because nothing can compare in this world to you

I am not a perfect person

There are many things I wish I did not do

However, I continue learning

I never meant to do those things to you

Therefore, I have to say before I go

That I just want you to know

I found a reason for me

To change who I use to be

A reason to start over new

In addition, the reason is you

I am sorry that I hurt you

It is something I must live with everyday

Moreover, all the pain I put you through

I wish I could take it all away

And me the one who catches all your tears

That is why need you to hear

I hope u will give me one opportunity

Listen my explain

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

ISTIADAT KONVOKESYEN KALI KE-74

ISTIADAT KONVOKESYEN KALI KE-74
UNIVERSITI TEKNOLOGI MARA
CAWANGAN PERLIS
PADA 18 HINGGA 19 MEI 2011



Untuk keterangan lanjut sila layari laman web ini

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kaitan antara Manusia,Malaikat & Syaitan

MANUSIA

Pernahkah kita membayangkan betapa besarnya alam semesta ciptaan Tuhan.

Dan pernahkan kita membayangkan betapa kecilnya kita di hadapan Tuhan.

Siapakah manusia, sehingga Tuhan begitu mengasihi kita?

Sesungguhnya manusia diciptakan oleh Allah SWT adalah paling sempurna dibandingkan dengan mahluk yang

lainya, termasuk diantaranya Malaikat, Jin, Iblis, Binatang, dan lain-lain. Tetapi kita sendiri sebagai manusia tidak

tidak kenal akan diri kita sendiri sebagai manusia. Untuk itu marilah kita pelajari diri kita ini sebagai manusia,

Siapa diri kita ini?

Dari mana asalnya?

Mau kemana nantinya?

Dan yang paling penting adalah bagaimana kita

menempuh kehidupan didunia ini supaya selamat didunia dan achkirat nanti?

MALAIKAT

Makhluk halus yang dijadikan oleh Allah daripada cahaya ( Nur ) yang tidak kelihatan oleh Manusia.

pekerjaan mereka adalah sentiasa mengucap tasbih dan tidak pernah mengingkari perintah dan larangan Tuhan

SYAITAN

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud:”Syaitan akan menghantar tentera-tenteranya

untuk memfitnah manusia, manusia yang lebih tinggi kedudukan akan mendapat fitnah

syaitan yang lebih hebat. Syaitan akan datang kepada seseorang kamu dan berkata:”Siapakah

yang telah menjadikan kejadian ini? Siapakah yang telah menjadikan kejadian ini ? Sehingga

syaitan akan berkata:” Siapakah yang telah menjadikan Tuhan kamu?” Apabila perkara ini

berlaku kepada kamu maka mintalah perlindungan dengan Allah daripada syaitan yang direjam.”

Kaitan antara Manusia,Malaikat & Syaitan

Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu .....
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah... ..
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm..sedapnyaaaa? .....

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm..aaahh? suruh si X, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. .....
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah..awal lagi nieii?.

Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui !
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh? ...

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatil ah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah2... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. .
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugila. ...... (kalau sempatla)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu .....
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu...Jomlahhh?

Manusia - Uuhhh?letihnya arini..tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpilah!) untukmu....





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Saat Indah Sewaktu Ketika Dahulu....


Saat indah besama kamu semua...kenangan masih d ingatan

DSG AP120




Gelagat d dewan kuliah..



mie & mun



Gelagat bila trun bt kerja lapangan..



Kepenatan..melanda.hihhihii..:)



Saat tiba di Pantai Merdeka






Memori kt Tanjung Dawai...

Miss kt korang semua,saat mula2 kita masuk dewan kuliah
hahaha..macam2 gelagat bila tiga group campur penuh satu dewan kuliah.
ermmm memori kt tanjung dawai pn sweet sgt2.
Rasa nk kembali macam dlu2...
Tapi setiap ada pertemuan mst ada perpisahankan? :(
ermm xsabar tgu bulan 5 nie..
nk jumpe kamu semua..
kita jumpe d Konvokesyen Kali Ke-74 MEI 2011 nt ye kekwn..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Ultraman

Ak ada sebuah story nk share dgn semua....tajuk dye Ultraman.Ak peminat setia cite nie..kali nie Ultraman versi melayu lah..sebab watak utama dye,org melayu kita nie...nama dye pn cute aje..Ammar IzAKi.

Ultraman

Pada suatu hari,teacher telah menyuruh Ammar membuat sebuah karangan Bahasa Inggeris,ketika dirumah.....

Ammar : Abg,mcm ne adik nk buat karangan Bhasa Inggeris?
Abang : “Stupid you” itu saje yg abg taw
Ammar : Akak,mcm ne nk bt karangan Bahasa Inggeris?
Kakak : Senang je dik...tulis “ Shut Up”saje cukup lah

kemudian Ammar menemui neneknya yg sedang berehat

Ammar : Nek,mcm ne adik nk buat karangan Bhasa Inggeris?
Nenek : “Let’s go baby” itu sje yg nek taw cu.Yg satu lg “Ultraman”

Ammar menulis semua yg dikatakan itu.Pada keesokan harinya...

Teacher : Ammar tolong bc karangan yg kamu buat.
Ammar : “Stupid you!...”
Teacher : Apa kamu kata?
Ammar : “ Shut Up!...”
Teacher : Siapa yg ajar kamu begitu?
Ammar : “Ultraman
Teacher : Kamu nie sungguh kurang ajr,mari ikut Cikgu jumpe Guru Displin
Ammar : “Let’s go baby”..selamba je Ammar berkata
Teacher : Menggeleng kepala tanpa kata..

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS