RSS

Welcome My Blog for you share information

My hEaRt

HatiQue sering berkata-kata...

'seandainya kita dicipta utk menjadi satu...pasti suatu ketika kita akan bertemu...seandainya kita dicipta utk tidak bersatu walau dekat selalu kau tak kan jadi kepunyaanku'.

HatiQue sering disakiti dengan kata-kata yang sangat menyakiti...dengan kata lain 'kata bukan -bukan'.Setiap orang mempunyai kebahagiaan. Dan kebahagiaan itu takkan datang sekiranya tidak dicari dan diusahakan.

Tuhan Maha Adil...

Setiap dugaan pasti ada hikmahnya.Dan setiap hikmah mengajar kita menghargai hidup ini..Hidup ini suatu perjalanan masa yang semakin hari semakin berubah mengikut peredaran masa..masa lah penentu segalanya.Ketika di kala sedih,dikala gelak ketawa..semuanya ada kaitan dengan masa.Ak sering bertanya pada diri..siapakah dye..siapakah pemilik tulang rusuk ku.adakah dye HatiQue?Semoga ALLAH pertemukan seseorang yang ikhlas dengan ku,syukur kerana pertemuan ini..sebuah persahabatan,sebuah percintaan...


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kursus Ohhh Kursus

ermmm...mst xdpt nk update bl0g ni..urghhhhh sedey
nk p kursus kat perak
xtaw lagi jadual mcm mane
harap2 masih ada masa nk jenguk umah kesygn sy nie
hehehee...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Seorang Wanita

Seorang anak laki-laki
kecil bertanya kepada ibunya
"Mengapa ibu menangis?"

"Kerana aku seorang
wanita", kata sang ibu kepadanya.

"Aku tidak mengerti",
kata anak itu.

Ibunya hanya memeluknya dan berkata,
"Dan kau tak akan pernah mengerti"

Kemudian anak laki-laki
itu bertanya kepada ayahnya, "Mengapa
ibu suka menangis tanpa alasan?"

"Semua wanita menangis
tanpa alasan", hanya itu yang dapat
dikatakan oleh ayahnya.

Anak laki-laki kecil itu
pun lalu tumbuh menjadi seorang
laki-laki dewasa, tetap ingin tahu
mengapa wanita menangis.

Akhirnya ia menghubungi
Tuhan, dan ia bertanya,
"Tuhan, mengapa wanita begitu mudah menangis?"

Allah berfirman:
"Ketika Aku menciptakan
seorang wanita, ia diharuskan untuk
menjadi seorang yang istimewa. Aku
membuat bahunya cukup kuat untuk
menopang dunia; namun, harus cukup
lembut untuk memberikan kenyamanan "

"Aku memberikannya
kekuatan dari dalam untuk mampu
melahirkan anak dan menerima penolakan
yang seringkali datang dari anak-anaknya "

"Aku memberinya
kekerasan untuk membuatnya tetap tegar
ketika orang-orang lain menyerah, dan
mengasuh keluarganya dengan penderitaan
dan kelelahan tanpa mengeluh "

"Aku memberinya kepekaan
untuk mencintai anak-anaknya dalam
setiap keadaan, bahkan ketika anaknya
bersikap sangat menyakiti hatinya "

"Aku memberinya kekuatan
untuk mendukung suaminya dalam
kegagalannya dan melengkapi dengan
tulang rusuk suaminya untuk melindungi
hatinya "

"Aku memberinya
kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa
seorang suami yang baik takkan pernah
menyakiti isterinya, tetapi kadang
menguji kekuatannya dan ketetapan
hatinya untuk berada disisi suaminya
tanpa ragu"

"Dan akhirnya, Aku
memberinya air mata untuk dititiskan dan
ini adalah khusus miliknya untuk
digunakan bilapun ia perlukan."

"Kau tahu,kecantikan
seorang wanita bukanlah dari pakaian
yang dikenakannya, susuk yang ia
tampilkan, atau bagaimana ia menyisir
rambutnya."

"Kecantikan seorang
wanita harus dilihat dari matanya,
kerana itulah pintu hatinya..
Tempat dimana cinta itu ada."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

Kau Sahabat Kau Teman Qu

Kenangan saat berputiknya perkenalan antara kau dan aku

Indah semua... kau dan aku berdua

Tiada jalan yang mudah

Tuju cita-cita

Selama kaki melangkah

Dugaan menderap

Untuk miliki sesuatu yang berharga

Harus berani yakin dan tabah

Menghadapi segala

Hanya yang kupinta

Rampaian doa

Agar tiap langkah

Diiringi restu semua

zaman d awal-awal kita belajar
hehehe
muda sgt2 mcm budak sekolah ag
heheheh..
perasan lak

senyuman part 0ne

Practical TD (Tanjung Dawai)-PM (Pantai Merdeka)

Aku tidak kan berdaya

Menahan hibanya rasa

Kau pergi meninggalkan diriku

Redhalah apa terjadi

Usahlah dikau kesali

Mungkin ada rahmat yang tersembunyi

Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya

Tak melukai hatimu

Teruskanlah perjuangan mu

Wahai sahabat ku

Aku disini akan sentiasa mendoakan kejayaan Mu

UiTM Tetap D Hati Qu

Menjadi diriku

Tak seperti bintang di langit

Tak seperti indah pelangi

Karana diriku bukanlah mereka

Ku apa adanya

Dan wajahku memang begini

Sikapku jelas tak sempurna

Ku akui ku bukanlah mereka

Menjadi diriku

Dengan segala kekurangan

Atas kelebihanku.......

Terimalah aku

Seperti apa adanya

Aku hanya insan biasa

Ku pun tak sempurna

Tetap ku bangga

Atas apa yang ku punya

Setiap waktu ku nikmati

Anugerah hidup yang ku miliki

Dunia ini masih seluas yang kau impikan

Tak perlu kau simpan luka itu

Sedalam yang kau rasa

Memang ada waktu

Agar kau bisa kembali semula

Percayalah padaku

Kita kan bisa melewatinya

Jangan bersedih oh kawanku

Aku masih ada di sini

Semua pasti kan berlalu

Aku kan selalu bersamamu

Jalan hidup tak selamanya indah

Ada suka ada duka

Jalani semua yang kau rasakan

kita pasti bisa

dah dapat skrol

alhamdulillah

Tunjukkan ku jalan

Untuk menempuhi dugaan ini

Teman, maafkan jika ku melukaimu

Moga ikatan ukhwah yang dibina

Ke akhirnya

UiTM Tetap D Hati Qu

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

holiDaY


holiDaY
hheHHEHEhehhe
seronok tgok laut
aty ku tenang n senang
sempat gak ak snap laut yg bergelora di ketika ini.

saje-saje nk conteng-conteng
hehhhehe
love u so much
my Qie Qie

alar jangan majuk nk terjun laut..
tguuu
wait for mie..
my Qie Qie


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS