RSS

Welcome My Blog for you share information

Cinta Oh Cinta....

Adakah cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka telah dikecewakan. Adakah cinta datang kepada mereka yang masih percaya, walaupun mereka telah dikhianati. Adakah cinta datang kepada mereka yang masih ingin mencintai, walaupun mereka telah disakiti sebelumnya dan....Adakah cinta datang kepada mereka yang mempunyai keberanian dan keyakinan untuk mengembalikan kepercayaan. Bagaimana cara untuk mengembalikan kepercayaan itu..Andai hati telah dilukai oleh kepecayaan itu sendiri.. arghhhhh..kenapa semua ini harus terjadi.

Orang cakap sungguh menyakitkan menyintai seseorang yg tidak mencintai diri kita, tetapi lebih menyakitkan adalah mencintai seseorang dan kita tidak pernah memiliki keberanian untuk menyatakan cinta kita kepadanya...itu kata orang,aku akui kebenaran itu..namun disebalik itu sangat menyakitkan apabila meluah tapi tidak dipedulikan.Mengapa harus berdiam diri....jujurlah,kerana dengan kejujuran lah akan menjadi penawar kepada kelukaan di hati ini.

Cinta pertama adalah kenangan..suatu kenangan yang tidak dapat dilupakan.Ku undur diri demi sebuah pengorbanan untuk kebahagiaan dirimu serta keluarga mu..andai restu yang menjadi penghalang antara kita. Cinta kedua menjadi pengajaran..sungguh bernilai pengajaran itu..kerana sebuah kepercayaan yang telah dikhianati oleh sebuah kecurangan...Adakah benar cinta lelaki seperti cermin, walaupun ia tidak berbohong, namun sukar untuk dipercayai... Adakah itu kebenarannya....

"Tak perlu mencari teman secantik Balqis

andai diri tak sehebat Sulaiman

mengapa mengharap teman setampan Yusuf

jika kasih tak setulus Zulaikha

Tak perlu mencari teman seteguh Ibrahim

andai diri tak sekuat Hajar

mengapa didamba teman hidup sesempurna Muhammad

jika ada keburukan pada dirimu...bimbinglah dirinya dan terimalah

kekurangannya sebagai satu keunikan dan carilah kebaikan pada

dirinya...bersyukur lah dipertemukan dengannya

berdoalah semoga dia milikmu selamanya....."

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

bighandesign