RSS

Welcome My Blog for you share information

Cita-Cita Ku Tinggal Kenangan

"Oit..askar kecik..."
Nie gelaran yg kawan-kawan ak kasi kat ak...

(kwn aku tu Mejar n Kapten..depa mmg taw ak nk join army,huhuhu depa yg kasi name tu kat aku..tp mereka xnak ak join..sampaikan aku nk p interview kt alor staq..depa xkasi..Mereka dua dari darat..)

Nie citer dulu-dulu...
Lepas SPM ak try apply polis..atar borang je,tapi x d pggl interview...frust gak..last ak yakin lah dpt masuk u.Aku turut apply Apmm....stay x d pggl.Aku minat laut,tersangat minat.
Alhamdulillah aku dapat masuk...aku nekad nk apply jugak....army.
ermm..Aku stdy sal survey,dalam survey ada gak hidrografi..best dapat p laut.
Aku ada niat nk join RAJD..jika aku layak join TDM.Sbnya...ak dah belajr survey..huhuhu..nasib tidak menyebelahi aku.Tarikh interview Tentera Darat sama dengan Paper Bel aku..ermm...susah payah aku stdy tuk amek Final xkan aku nk tggl....antara dua...
Antara darat laut..
Laut lagi aku minat.

Semester ke 4..huhuhu...kali nie aku nekad nak p.Taw kt dua org ASKAR a.k.a kawan sekelas ak tu.huhuhu...Aku dgr aje mereka bebelkan aku,
mereka nk aku amek pegawai kadet ...
bukan senang nak senang tu!
menyesal aku xjoin Palapes dulu...
Mereka sekelas dengan aku disebabkan ambil jurusan yg sama..mereka dihantar belajar.

"Mie..ang xpayah p lah,ang tu berenang pun xtaw,tah2 mabuk laut hahahaha...ujar Kapten"

Sekadar Gambar Kenangan..
hahhhaa sempat isi borang aje...

Tarikh interview menyebelahi aku...27 aku ada paper interview tu 28 & 29 lak paper..huhuhu
Time p semua okay...Rumate tersayang aku sanggup teman.Tuan tu pun bagi aku kata semangat...
ermm...frust..time ujian mata aku fail.
Aku xrabun..
aku hanya silau..
xku sangka xku duga..
GAGAL.
Aku xcukup tdo sebenarnya.

Abeskan dip dulu..xdapat itu makna DIA nak mie abeskan blajar dulu.Semangat dari Abg Pizan a.k.a Mejar.
Btol tu mie..mie muda ag,keja lain belambak ag..nk gak join army..tambah Abg Bakry a.k.a Kapten.

Xpe..laut adalah kesukaan ku.hehehehe..
aku dah ada pengalaman naik bot,cukup lah tu...time practical Hydrografi
aku xmabuk laut pun...

ermm..xpelah aku akn teruskan minat ak nie..mungkin xdak rezeki aku disini..
Sekarang aku..hehhehe Student UiTM Arau...ehh ex student ahhahha..
Sbnya bulan mei nie ak konvo...
cepat masa berlalu.
ermm bulan mei gak maka bertambah lah usia aku...
ermmm.





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

bighandesign