RSS

Welcome My Blog for you share information

Aku kah


Makna di sebalik kelahiran pada bulan Mei

Pada pendapat aku yg lahir pd bulan mei nie yg bernaung bawah zodiak gemini nie,aku akui aku seorang yang degil.. Kekerasan hati & degil hehhehe...kuat semangat & bermotivasi tinggi, itu diakui ketika aku berada d kampus dulu.Aku pernah rasa macam ne perasaan dijatuhkan sahabat baik sendiri,tapi aku kuatkan semangat aku untuk teruskan perjuangan aku.

Satu lagi sikap aku yg mengena berdasarkan kajian dari Dato’Fadzillah Kamsah nie ialah mudah marah apabila tidak dikawal,aku akn meluah segala kemarahan aku,tetapi aku marah bersebab,tanpa sebab aku xkan marah orang xtentu pasal.Pandai menarik hati org lain & menarik perhatian,heheehee....yg nie aku hanya mampu berkata ‘no coment’ orang yang mengenali aku akan menjawab antara ‘yes or no’.

Berkenaan dengan perasaan yg amat mendalam,ermmm...bercakap soal hati & perasaan nie sebenarnya aku ‘fail’ sb aku masih xbertemu dengan pemilik tulang rusuk aku nie...aku bukan jenis yg suka permainkan perasaan org,tapi apa yg aku dapat perasaan ku dipermainkan..xpe “Jodoh pertemuan d tangan Tuhan”.

Cantik dr segi mental & fizikal,alhamdulillah itu jawapan aku hehehe..perasan lak aku nie...Tidak perlu dimotivasikan,ermmmm yg ini aku rasa perlu di motivasikan sebab kitakan manusia biasa,kita xsedar tentang siapa kita,hanya org luar yg dapat bercakap & mengomen ttg siapa kita d mata mereka.

Tetap pendirian tetapi mudah dipengaruhi oleh org lain dan mudah dipujuk,aku memang mudah d pujuk sb xdak org lagi yg nk pujuk aku,selalu aku akan pujuk diri sendiri. Bersikap sistematik (otak kiri),aku xtaw..yg pasti aku guna otak aku,ahha.. xkira lah otak kiri or kanan.Aku memang suka berangan.

Yg paling akui tentang hal yg satu nie kuat daya firasat memahami apa yg terlintas di hati org lain tanpa diberitahu,firasat ak memang betul.Kenapa aku leh ckp mcm tu?? sb nya pernah terjadi dlm kehidupan aku..selalunya hal yg berkaitan dengan hati & perasaan.Bahagian telinga & leher mudah diserang penyakit hehehe telinga aku selalu sakit sb nya aku selalu dengar lagu kuat-kuat guna handfree..

Daya khayalan yg tinggi hahhaa...nie sb aku kaki novel. Pemikiran yang tajam,tajam kah fikiran aku? hehhehehe tinggal tanda soal??Pandai berdebat,aku bukan pendebat yg bagus,tapi boleh la.Yg nie memang masalah aku alami selalukelemahan sistem pernafasan,tetapi alhamdulillah dapat atasi dengan baik.

Suka sastera,seni & muzik serta melancong ermm yg nie boleh lah..,aku layan je lagu pape janji aty senang.Tidak berapa suka duduk dirumah..nie silap nie..aku suka duk umah,sb duk umah ada tv & laptop akunie hehehe.Aku memang tidak boleh duduk diam,sebabnya... mesti aku akan cari kerja punya.

Tidak punya ramai anak,ku harap yg nie hanya ramalan,sbnya ku nak anak yg ramai hehehe...xramai sangat cukup lah kembar lelaki –lelaki,kembar perempuan-perempuan n last kembar lelaki perempauan..ramai x anak aku(beranga je lebih aku nie).

sekadar gambar hiasan

Rajin dan bersemangat tinggi,yup aku memang rajin..hehehe rajin tdoq dan aku besemangat tinggi lau x aku x p lak interview navy time aku part four,tapi aku xlayak sebab mata huhuhu....baru ku sedar diri ku rabun rupanya.hahahha.Lawak kan?? Agak boros..nie silap nie..aku jenis suka simpan duit,nak shoppping nie,aku fikir dua tiga kali baru ak p,itu pun untuk beli barang keperluan je.

No Lahir Aku 2

Iaitu Pendamai

Dilahirkan sebagai diplomat. Anda selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri. Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati. Anda tidak suka bersendirian. Persahabatan adalah penting buat Anda dan berupaya mendorong Anda untuk berjaya di dalam hidup; tetapi Anda sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.

Akui, aku selalu fikirkan perasaan org lain dan perasaan aku awal-awal lg aku tolak tepi dulu.Bg aku org harus aku utamakan dulu sebelum aku. Aku tidak suka bersendirian..sebab bagi aku,aku perlukan seseorang teman bicara untuk aku minta nasihat & tunjuk ajar. Persahabatan adalah penting bg aku dengan dorongan mereka,aku yakin aku akan berjaya.Dalam soal perhubungan aku sanggup bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi..bagi aku,cukup aku ada keluarga yg aku sayangi.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

2 comments:

faizal hashim said...

syabas2.....kekalkan usaha anda untuk jd yg terbaik...sahabat amat pnting..tp jngan percaya sngat ngan ramalan bleh mndatngkan syirik...nauzubillah...sekadar suka2..huhu

Eae'mie said...

Akui akan kebenaran
bukan semua ramalan benar belaka...
sekadar suka2 je tu..